17 oC / 6 oC(koponyeg.hu)
gyengén felhős (várható)
2017. Március 24. Gábor, Karina

Menü

Bejelentkezés
Bejelentkezés az ügyfélkapun keresztül


ÜGYFÉLKAPU segítség
Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével Ön személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphet elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel, így Székesfehérvár MJV Önkormányzatával is.

Bővebben itt olvashat az ügyfélkapuról.

Okmányiroda
okmany_box.gif



Ügyfélkapus ismertető
Mire jó az Ügyfélkapu?
Ki használhatja az Ügyfélkaput?
Milyen adatokat kell megadnom a regisztráció során?
Fizetni kell az ügyfélkapu létrehozásáért?
Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapum?

Okmányirodai időpontfoglalás
Ügyfélkapu regisztráció

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található.
Az Ügyfélkapu használatához Önnek létre kell hoznia saját személyes ügyfélkapuját, mely a következő lépésekből áll: Regisztrációt kell indítania, igazolnia kell személyazonosságát (hitelesítés), alá kell írnia az Adatszolgáltatási nyilatkozatot, majd személyes ügyfélkapuját aktiválni kell egyszer használatos kódjával (első belépés).

Mire jó az Ügyfélkapu?
A közigazgatási ügyintézésben célszerű és hasznos az egységes, könnyen áttekinthető ügymenet. Ezt az egységességet a interneten az Ügyfélkapu valósítja meg, egyfajta egyablakos ügyintézésként. Amennyiben Ön létrehozta személyes ügyfélkapuját, azzal olyan elektronikus szolgáltatásokat használhat a Kormányzati Portálon keresztül, amelyeket a különböző közigazgatási szervek nyújtanak.
A személyes ügyfélkapu létrehozása tehát még nem jelenti a portálon elérhető szolgáltatás igénybevételét is, az csupán a "kapu" ezekhez. A közigazgatás internetes szolgáltatói - például az APEH vagy a BM - szolgáltatásaikkal az Ügyfélkapu mögött várják - az Ügyfélkapun keresztül belépő - internetes ügyfeleiket.

Ügyfélkapuja létrehozásakor Önnek (egy okmányirodában) egyszer át kell esnie egy azonosítási eljáráson (kivéve a meghatározott minősítésű elektronikus aláírással rendelkezőket).
Ki használhatja az Ügyfélkaput?
Ügyfélkapu létrehozását bármely természetes személy kezdeményezheti. A személyes ügyfélkapu létrehozásához azonban azonosítani kell magát. A felhasználó személyazonosságát igazolhatja:

1. Személyazonosító igazolvánnyal,
2. Útlevéllel,
3. 2001. január 1. után kiállított vezetői engedéllyel.

A személyi adat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá nem tartozó külföldiek esetén az azonosítás az útlevél, valamint - ha azzal rendelkezik - a magyarországi tartózkodásra jogosító engedély alapján történik.
A személyi adat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá nem tartozó EGT-tagállamok állampolgárainak azonosítása útlevél vagy más személyazonosításra alkalmas okmány alapján történik.
Milyen adatokat kell megadnom a regisztráció során?
Az elektronikus közigazgatási ügyintézéshez személyes ügyfélkapu létesítésekor szükséges az Ön azonosítása. Az okmányirodai regisztráció során Önnek a következőket kell megadnia:

1. Családi és utónév,
2. Születési családi és utónév,
3. Születési hely,
4. Születési idő,
5. Anyja születési családi és utóneve,
6. Állampolgárság,
7. Neme,
8. Felhasználói név,
9. Elektronikus levélcím.

Amennyiben a megadott adatokban változás következne be, azt az eredeti regisztrációs szerv (okmányiroda) előtt be kell jelenteni. A személyi adatok (1-7) megváltozását csak személyesen, az elektronikus levélcím változtatására vonatkozó igényt elektronikus formában, az Ügyfélkapun keresztül is be lehet jelenteni.

Fizetni kell az ügyfélkapu létrehozásáért?
Nem, egy (1) személyes ügyfélkapu létrehozása ingyenes. A felhasználó azonban több személyes ügyfélkapu létesítését is kezdeményezheti. A második és minden további ügyfélkapu létesítéséért kapunként az általános tételű eljárási illetékkel megegyező összegű regisztrációs díjat kell fizetni (jelenleg ez 2200 Ft).
A regisztrációs adatok (jelszó, felhasználói név, érvényesség) meghosszabbítása nem minősül második ügyfélkapu létesítésének.

Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapum?
Egy már létrehozott személyes ügyfélkapu érvényességi ideje az Ön által - aktiváláskor adott egyedi jelszó érvényességi idejével azonos. Ez alapesetben a rögzítéstől számított 5 év. Természetesen a regisztráció során Ön ennél kevesebb időt is megadhat, ezt a Regisztrációs adatlapon kell jeleznie.
Az Ön személyes ügyfélkapujának érvényességi ideje a Regisztrációs Adatlap megfelelő pontjának kitöltésével meghosszabbítható. Ezt vagy személyesen bármelyik okmányirodában megteheti, vagy az Ügyfélkapu oldalán - bejelentkezés után - ki kell töltenie a Regisztrációs adatlap meghosszabbításra vonatkozó részét!

Amennyiben a jelszó érvényességi idejének lejárta előtt nem rendelkezik ügyfélkapuja érvényességi idejének meghosszabbításáról (a regisztrációs adatlap érvényességi idejének meghosszabbításával), úgy adatai törlődnek, és személyes ügyfélkapuját megszüntetjük.


Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása